Isnin, September 29, 2008

Apa aku dah buat? Tak faham...

Entah bila aku hendak masukkan entri ini, tiada dalam keadaan yang menginginkan aku menghadap LCD dan menekan-nekan papan kekunci hitam. Aku masukkan, sebelum aku menjadi manusia yang malas selepas ini.

Watak: A-aku, P-perempuan sebaya yang tiada hubungan istimewa

P: aku tension la arini
P: sgt3
P: cite kat ko blh?
A: no prob
A: nk suruh ak dgr je kan?
P: aah
A: as ur wish

dan si P mula bercakap tentang apa yang berlaku...

P: da la nga tension ni
P: sume org aku mrh ari ni..
P: nset aku pun aku cmpk...
P: xtau la..
P: tension gler...stat dr semlm lg..
A: sbb apa pula mrh dr semalam..?

aku pegang prinsip, jangan terlalu banyak bercakap ketika ini...

P: xla...

dan si P bercerita perkara sebenar (aku pun tak pasti)

P: aku tension ngan akunye proposal tesis...
A: owh ye ke...
A: kena reject..?

si P cerita panjang lebar pasal tesis itu...

A: owh...ni tension kat lctrr...
P: suma org aku mrh..
P: tension gler la...
P: rasa mcm bkn diri sndr...isk

aku tak tahu sebenarnya nak cakap apa...ini penyataan atau luahan?
menyokong si P? cuba...

A: mmm...xpe
A: mmg layak ko mrh pun...
A: mana tak tensionkan...
P: erm..
P: tau xpe..huhu..
P: da lega dah...
P: bagus la ayat ko...
P: support aku..huhu
A: haha..kalo aku mrh ko gak
A: kompem tambah tension
A: baik support
P: huhu...bgs
P: mekasihnya
A: sama2...

Aku pun tak faham apa yang aku dah buat, cuma layan dengan situasi sebegini.
Apa aku dah buat? Apa aku sedang lakukan?

Tapi fikir balik, hasil setengah dozen buku aku baca. Betul kata cikgu Yun, jangan membaca sahaja, cuba...dan aku mencuba. Hasil satu tahun setengah.

PS: Kalau si P terbaca benda ini, mesti dia mahu belasah aku...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...