Khamis, Julai 10, 2008

Kematian Dan Semua Rakan-Rakan...

Rasa seronok, rasa tenang, rasa ringan...
Itulah kata-kata yang mampu aku gambarkan tentang album baru Coldplay; Viva La Vida. Single untuk album pertama tak tahu yang mana satu, Violet Hill ataupun Viva La Vida. Tapi aku salah seorang manusia yang dapat menyaksikan persembahan Viva La Vida sebelum diedarkan kepada umum, itupun di MTV Video Award. Lagu ini kalau dalam iTunes aku, dah lebih 50 kali, itu bermakna terlalu kerap aku dengar! Dikala menunggu bas, aku dengar melalui iPod kesayangan aku, apabila aku bermain DotA, aku dengar melalui iTunes aku.

Owh, lupa! Nak ceritakan pasal perjalanan minum kopi di COEX. Jumpa salah satu konsep kedai kopi yang agak menarik. Board Game atau Card Game sambil minum kopi. Hebat, nanti aku ceritakan yang pasti sebelum datangnya hujung minggu.

Minggu ini secara rasmi aku rasmikan sebagai permulaan nak menurunkan berat badan, target aku adalah 60 kg, mustahil? Moto ADIDAS menyatakan 'Nothing Is Impossible'. Barangkali ini adalah eksperimentasi diriku yang kedua selepas proses berhenti merokok. Sesiapa yang ingin lanjut pasal eksperimentasi yang pertama ada aku letak di 'post' sebelum ini.

Semalam aku dah berlari tanpa henti 1.3 km, 3.3 km sebentar tadi. Esok? Aku letakkan objektif 10 km, non stop...Aku tak tahu jantung, badan, kaki aku mampu menerima atau tidak. Sebab rekod sebelum ini pun hanya 7 km non stop, tapi ianya 5 tahun yang lalu!

Andai kata jantung aku berhenti, itu bermakna hatiku, jiwa, perasaan aku akan mati. Maka, tiadalah penulis meneruskan ceritanya. Kesimpulan kepada kematian.

Mari sama-sama dengar lagu ini, 'Kematian Dan Semua Rakan-Rakan'...

"...No I don't wanna battle
From beginning to end
I don't wanna cycle
Recycle revenge
I don't wanna follow...
Death and all of his friends..."
(Death And All Of His Friends, Viva La Vida by Coldplay)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...