Khamis, April 24, 2008

6 Kotak Ubat Gigi...

1, 2, 3, 4, 5 dan 6~!
Wow. Itulah bilangan ubat gigi yang belum dibuka dari kotaknya. Sebelah 6 kotak ubat gigi ada 2 sabun mandi dan lilin kalau nak duduk lama-lama dalam tandas. Sungguh cukup bekalan ubat gigi aku. Dah boleh jimat duit di situ. Oh...duit-duit.

아름다운 마음 상자
"It is not an eloborate speech, but a toughtful mind that moves a person heart"

Ikut hati nak nyalakan lilin ini, lepas itu boleh temankan aku malam-malam nak belajar Matematik. Tinggal satu lagi kertas exam yang perlu aku telaah, dan ianya paling sukar untuk difahami. Sampaikan belajar Matematik tinggi-tinggi macam belajar A,B,C...

Sekejap jumpa si X, lepas tu ada si Y muncul. Oh, didarabkan jadi M, kena cari N. Ingat dah selesai, kena bahagi K. Sebelum muncul K, pasangan dia L atau J kena cari pula. Nak lagi rumit? dX, dY...round X round Y...kadangkala si X, si Y, si Z nak jadi 'prime'...

Aduh, sungguh rumit Advanced Math For Engineering. Dah namanya belajar. Ingat hari ini dikatakan 'my lucky day'. Hari ini kena hantar projek kumpulan aku, tapi kena 'welding' dulu baru boleh hantar. Aku ingat nak suruh Heng Chiang weldingkan semua sebab aku malas nak hidu asap 'arc welding' ditambahkan lagi risiko rambut terbakar kalau tak berhat-hati. Nasihat aku, kalau nak jadi tukang 'welding' berjaya jangan botakkan kepala.

Tapi Heng Chiang datang lambat, aku cuba paksa diri aku nak siapkan cepat projek kumpulan aku ini. Zzz...Tung, tang...Kling, klang...siap! Kira dikatakan lawa juga oleh Hyeong kelas aku yang pernah pegang gelaran 용접왕 (Raja Welding).

Lepas itu ada exam Fluid Mechanics. Ini dengan tenangnya aku jawab, walaupun ada lopong dua soalan. Aku yakin jawapan aku adalah betul, perasaan ini bukan jarang sekali muncul. Lebih-lebih kalau kita sangka soalan bakal keluar susah.

Tapi hari tak selalunya cerah. Ujian terakhir aku Refrigeration sedikit mengundang keresahan. Malas aku nak cerita, dah kesilapan aku. Sebab itu aku kemas hadiah tahun baru masa aku dapat masa aku buat praktikal dulu. Sabun, ubat gigi, shampoo, conditioner...set kelengkapan mandi. Motif utama aku sebenarnya nak fikirkan ayat ini:

아름다운 마음 상자
"It is not an eloborate speech, but a toughtful mind that moves a person heart"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...