Jumaat, Mac 14, 2008

Di Antara 2 Pasangan Ber-CIUM-!

Situasi cium-cium dikhalayak ramai mungkin dah biasa rasanya. Sebab aku bukannya ada di negara sendiri. Negara orang, yang rata-ratanya tiada agama. Tengok tajuk 'post' aku apa pandangan kamu kalau jadi aku. Bayangkan:

Tempat duduk paling belakang dalam bas. Sudah semestinya kerusi di belakang panjang kan? Sekurang-kurang bolehlah dalam 5 atau 6 orang boleh duduk. Disebelah kiri kau, lelaki tengah cium dia punya teman wanitalah. Di sebelah kanan perempuan yang sedang menerima ciuman dari teman lelakinya. Wow...

Aku pula di tengah-tengah. Duduk terbungkang, sebab letih main untuk MSFC. Tak fikir sangat apa yang berlaku di kanan atau kiri aku. Letihkan...dalam kepala "Cepatlah bas sampai...,".

Yang rasa tak seronoknya tengah-tengah layan penat dalam bas (tidur), si perempuan sebelah kanan aku buat suara-suara manja, "Abang, jangan cium telinga..gelilah.". Rasanya perbualan macam ini boleh dikategori sebagai 18SX rasanya.

Sebelah kiri. Ini buat aku bengang campur 'panas' sikit. Tak kisahlah nak cium 'french kiss', 'deep kiss', 'tongue play' ke apa lagi jenis-jenis ciuman yang ada. Jagalah sikit, orang kata jangan gelojoh sangat. Gerak sana, gerak sini. Aku nak tidurlah!

Memang niat nak ubah tempat duduk, tapi malang nasib aku. Tak ada 'port' yang OK. Duduk, pasang niat nak tidur. Baru lelap sekejap...Minah sebelah tegur aku "Minta maaf encik, boleh alihkan kaki. Nak turun," Haha..bayangkan betapa letihnya aku. Terbungkang dalam bas. Tak senonoh.

Sambung tidur...ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz...

Bunyi handset, lagu Big Bang rasanya. Macam kenal. Tapi pelik dia tak angkat. Kuat sangat sumbat lagu dari iPod dia. Ditambah dengan novel Melayu ditangan. Malas nak cakap siapa, siapa yang sama-sama naik bas tahu siapa orangya...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...