Ahad, Disember 16, 2007

Jumaat-Anda faham bhs Korea?

(Cerita ini diambil dari blog lama saya...proses pemindahan isi blog lama. SEKIAN)

Ni cite lepas balik solat jumaat kat itaewon (abis tu kat mana lagi) lepas balik dr bank aku jalan la menuju ke subway station. Bertembung la 2 brader org malaysia wat Master kat sini. Sembang2 sampai subway dtg....(sebenarnya xda kaitan)

So masa aku naik subway line 1 (korg paham2 la, ramai, sibuk, padat, sendat...) aku naik kat bhgn yg ada tempat duduk org tua. Aku nampak seorg makcik xlah tua sgt tp sebab apa ntah dia gi duduk tempat org tua. Masa ni kat Sindorim. Dia tido la, sebab xda org tua kat situ lagi. Masa kat Guro, ada 3 org tua lelaki, dtg kat situ. 3 org tua ni gi pakat kejutkan makcik td. 3 org tua mmg celaka, marah makcik tu sebab kenapa gi tido kat sini. Makcik tu minta maaf bebanyak, dgn muka merah padam (sebab kena marah td) dia ckp alasan dia kenapa dia tido kat situ. 3 kali dia ulang, tp 3 org lelaki tua ni x caya. Biasa lah kat korea, org tua kan otai (samseng).Semua org pandang makcik tu dgn renungan yg x menyelesakan. Makcik tu blah dr situ, xlah jauh mana dr aku (aku selalu sandar kat sebalah pintu). Sampai kat Gaebong ada org tua wanita, mmg tua giler, jalan kena pimpin. Tp 3 org pakcik td wat dono jer. Tetiba makcik tu bersuara "Pakcik x nampak ada org lagi yg x berdaya nak diri kat depan mata?" translate bhs korea ke melayu. Aku terkejut. Makcik tu tetiba serang balik 3 org tua td. 3 org pakcik td bangun dr tempat duduk dgn muka masam mencuka.

Aku gelak giler. Ni mmg x leh cover. Org depan aku pandang semacam kat aku. Yelah, bukan apa, aku ingat dah settle bnda tu. Alih2 ada sambungan lagi, aku x tipu, aku gelak x ingat dunia. Lepas abis gelak, ada pompuan tinggi mcm model gak la, boleh tahan, dia taye aku "Anda faham bhs korea?" dlm Eng. Aku jawab "Ne" muka dia terkejut, mcm tgk hantu! Teringat aku muka brader korea bila SHi ckp reti bhs korea. Dr situ la dia sembang ngan aku. Sembang2 dia taye tinggal kat mana, apa selalu wat ari ahad...korg tau sapa org ni? Korg tau kan...Damn

Pengajaran-jgn ketawa x tentu psl dlm subway! Pakai mp3 lebih selamat, sebab x tau apa yg berlaku dlm subway~~~

7 ulasan:

-syazana- berkata...

tak tau..org ape?org yg mnyerbarkan falsampah ke?

senah berkata...

haha..bes btol makcik yg membalas dendam tu...
pengajaran lg satu perbuatan gelakkan org tu mmg tak baik wahai sahabat2 sekalian..
wassalam
;)

tai tai berkata...

bagus giler citer nko..pengalaman yang menarik hahahaha..

super shi berkata...

name aku masuk blog spiralswirl!!!

limac berkata...

aku x tau...
eh...leh bg lirik lgu 3 bear dlm full house tu lg skali x?

kokuya berkata...

hehe...

zarqa-zone berkata...

huhu... lps nih nk bljr bahse korea,rusia,jepun,belanda,jerman, cina n etc...

btw,leh ar link my blog...gne my nick... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...