Rabu, Oktober 03, 2007

2:25 am-Lampu Meja


Tut...Terang......
Tut...Gelap......
Tut...Terang......
Tut...Gelap semula......

Inilah peneman aku waktu pagi buta...lampu meja, hanya sentuh titik pada lampu saja boleh terangkan keadaan meja aku dalam sekelip mata. Tengok handset, jam baru menunjukkan pukul 2:25 pagi. Pagi yang malang, tak boleh lelapkan mata...entah kenapa pagi itu aku tak boleh tidur seperti biasa. Badan letih...tapi mata tak nak lelap. Pelik!

Aku cuba hidupkan PSP aku dengan niat nak tidur dengan lagu jazz tak pun lagu melankolik yang boleh lelapkan mata. Inilah lagu yang aku dengar kalau nak tidur tanpa disedari...
Romance2 (Soundtrack Drama Autumn In My Heart)...
Kitaro - Mirage...
Kitaro-Moondance
The Battle-Gladiator
Walk Away-Reshmonu

2 minit, 3 minit, 4 minit...suku jam, 25 minit dan 30 minit......aku tak boleh tidur! Aku cuba pula angkat "dumb bell" dengan harapan bila penat, boleh tidur dengan selesa. Aku pergila usung pemberat 10 kg ke ruang tamu. Macam orang gila, angkat besi pagi-pagi buta pukul 3 pagi. Dalam 15 minit macam tu, terus aku baring. Pejam mata, fikir yang indah-indah...
.......
Memang gelap kalau pejam mata, pejam, dan pejam.........
Tengok jam, baru pukul 3:30...rupanya aku tidur ayam...perut tiba-tiba berbunyi. Laparlah pula...
Pergi dapur, cuba cari makanan yang ringkas...tanpa kanji. Cornflakes dengan susu. Aku "on" suis komputer aku. Sambil makan, tengok filem Ocean 13...
Tengok jam lagi...baru pukul 4:12...aku rasa nak campak jer handset aku ke dinding sambil mulut aku mengomel..."Kenapa lambat betul nak pagi?"...dah tak ada mood nak tengok filem...
Cucuk Joystick...main PES6 seorang diri...2 match dah tutup...
Sekali lagi mulut rasa nak kunyah...pergi lah hendap peti ais, ada M&M Crunchy...ngap..ngap..ngap...dah separuh isi habis...
Baru aku terfikir, rupanya tidur malam satu pembaziran yang tidak nyata...dah la membazir, memenatkan diri esok hari, dan meletihkan kepala! Cuba kita kira...
1.Main lampu
-memerlukan elektrik nak hidup...elektrik bukan free...
2.Dengar lagu
-PSP tak kena caj semula ker?...Nak caj pakai apa?
3.Cornflakes
-Siapa beli?...Beli pakai duit kan?...
4.M&M
-Sedap memanglah sedap...sedap pun ada nilainya...
5.Komputer
-setiap kali hidupkan komputer, tenaga sama memerlukan
10 biji lampu perpendaflor

Nak sahur juga, buat sandwich...letak tomato, telur, sos cili...
kena masak telur, masak telur pakai gas...
Muwahahahahahahahahahahahaha......
Inilah akibat tak tidur malam, berfikiran tak waras...tak rasional
Pukul 6 pagi barulah aku boleh tidur, tapi tak ada gunanya kelas hari ini mula pukul 9...padan muka!
Nasihat saya:
"Tidurlah dengan secukup-cukupnya..."

(Tulis inipun sebab nak "bunuh" masa yang lambat berlalu...)

3 ulasan:

dropkickshi berkata...

haha aku first comment
gratz to myself!

alifmimnunha berkata...

ahaaa...
teruskan menulis.
boleh aku lawat lagi :)

SyaHmE berkata...

updatela blog..dah bc kat fs dah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...