Sabtu, Februari 08, 2014

Who player footballer makes you love football?

Aku bukan minat sukan bola sepak sangat.




Sebenarnya aku minat pada Eric Cantona, Eric The King. Siapa kaki Manchester United, tak pun otai English Premier League tahun 1990-an, dia tahu siapa Eric Cantona ni.

Dia adalah insan yang membuatkan aku 'fall in love' dengan bola sepak. Budak jahat, tak berdisplin, sombong, ada bakat yang kasar dan perlu digilapkan. Dialah pemain bola sepak yang boleh jadi model fashion di Perancis. Setiap kali diwawancarakan oleh wartawan, akan di jawab dengan puisi.

Ayat paling mahal adalah 'The Sardine Speech'.


'When seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea.'



Hari ini, ada orang panggil aku 'The Monument'.

Ada seorang pembaca blog aku, ingin berjumpa aku dan bercakap dengan aku. Nak kenal diri aku yang sebenar. Aku memberi tahu tujuan aku hidup hari ini, dan apa yang sudah berlaku pada diri aku. Sejak kebelakangan ini, aku suka bercerita benda yang aku rasa boleh membuatkan orang rasa motivasi. Sehingga aku terlupa tahap kecergasan aku, stamina aku.

Aku semakin hari, terasa aku semakin lemah. Mungkin atas faktor penat dan usia.

Baru mula hendak ambil makanan tambahan seperti vitamin, apa jadah semua itu.

Aku bertukar dari kopi ke teh hijau.
Dari nasi ke roti.
Dari tidur 5 jam ke 8 jam.

Aku rasa aku kena buat routine-medical-check-up, ada sesuatu dalam dada aku. Aku rasa.








Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...