Selasa, Januari 28, 2014

Duit aku simpan untuk kahwin, aku nak pecahkan buat benda lain. Serius.

Dulu aku memotivasikan diri aku, menyimpan duit untuk kahwin.

Aku tak tahu kenapa, sebab masa itu aku berkira pasal bajet perkahwinan yang mahal - maka dari situ aku simpan duit. Masa itu aku fikir, kalau aku jumpa sesiapa yang aku rasa nak habiskan masa hidup dengan dia - aku dah bersedia.

Aku menabung la. Duit lebihan loan 'excessive loan' pun aku letak situ. Bonus aku letak situ, duit tiba-tiba orang bagi pun aku letak situ. Aku rasa duit itu dah beranak-ranak sekarang. 

Sekarang, disebabkan episod kehidupan yang serba-serbi drama, menyebabkan aku keluarkan satu kenyataan umpama artis:

"I'm not willing to spend RMXX,XXX on woman whose not sure what she want. I rather spend this amount to create another RMXX,XXX." - dengan nada yang poyo.



Kawan aku geleng kepala. 

Dan aku melihat carta di bawah ini.





Sekarang, aku cuba mempergandakan jumlah wang ini untuk bersedia waktu 'Slump'. Aku jangkakan ini akan berlaku pada lewat tahun ini. Harap aku dah membentuk sejumlah wang tersebut.

Dan kawan aku, mengutarakan soalan ini:

"Tetiba kau jumpa orang yang betul-betul kau nak? Atau orang yang sama?"











Jodoh, Rezeki, Ajal, Mat di tangan Tuhan.


Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...