Ahad, November 10, 2013

Nenek aku datang, nenek aku datang!

Aku gi ambil dia. Terus aku masuk bilik tidur petang tadi, dalam 15 minit aku tidur.

Lepas itu aku keluar merayap sampai Putrajaya, sampai pukul 9 malam.








Nenek aku tanya; "Baru balik?"
Aku jawab: "Aah."

Terus aku masuk bilik.

Nenek aku masuk bilik. Dia tengok aku duduk atas kerusi, sambil aku buka Goal.com. Malam ini Manchester United lawan Arsenal. Tengok mana tahu ada senarai pemain cedera ke.

Nenek aku duduk hujung katil aku.

"Balik rumah menghadap benda itu (Macbook aku). Kau tak ada benda lain ke nak buat?"
"Nak buat apa?" aku jawab.
"Buat benda lain la. Tengok TV ke."
"TV penipu nek. Malas."
"Kau tak nak cari kerja mana ke?"
"Laa, kerja sendiri sekarang."
"Cari lah kerja tetap."

Aku terus keluarkan ayat, "Nek, rezeki Allah itu 9 per sepuluh datang dari perniagaan. Habis tu?"
Nenek aku terus mengalah, "Carilah kerja tetap, berniaga tu sampingan."

Aku diam.

"Adib, nenek nak cakap ni..."

Terus aku potong.

"Nek, nak mandi dulu. Lom mandi lagi."

Terus aku capai tuala. Pergi bilik air.





Seryes. Tak sangka hari ini nenek aku datang pula. Konsisten tak nenek aku?

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang tua die punya semangat lain macam sikit. Sebab tu konsisten. Hehe.. btw, kerja sendiri lebih bagus dari makan gaji. Just stay focus and keep up the good work.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...