Khamis, November 07, 2013

Kenapa aku rajin mem-blogging, semula?

Ada beberapa sebab:

1. Sebab dah tak ramai baca.
2. Sebab, lepas aku tulis blog - aku rasa gembira walaupun tidak dibaca.
3. Sebab dalam kepala aku penuh dengan benda nak cakap benda pelik-pelik.
4. Sebab aku amalkan ritual bangun seawal pagi, meluangkan 20 minit setiap pagi baca benda baru.
5. Sebab aku dikelilingi manusia yang penuh idea.
6. Sebab aku nak sibukkan diri secara giler-giler.
7. Sebab aku rasa medium sesuai, setelah Instagram, Tweet popular. Blog kurang popular. Aku suka benda kurang popular.
8. Sebab 2 tahun lepas aku ada kenangan manis, tapi aku tak catatkan. Agak bagus juga, sebab kenangan manis itu menghimpit jiwa aku sekarang. Sekarang peristiwa manis setiap hari perlu ada catatan.
9. Sebab cara aku menghafal sesetengah perkara adalah dengan menulis semula.
10. Sebab aku banyak sangat buat benda. Apa kata aku kongsi bersama?






Kawan aku cakap, aku blogging macam Mark Zuckenberg. Blogging macam nak giler sebab nak lupakan perempuan.

Wa-de-fak!

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

Misz Ti berkata...

Hi dandelinoid. I mmg dh lm tertanya2 knp org suke sgt berblog. Tq sb jwb soalan ini. Nice sharing. (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...