Ahad, Mei 13, 2012

Call, fold, raise, check.

Bila aku bangun tidur pada sebelah petangnya, aku mendapat satu khabar.

Aku tak tahu berita itu sungguh baik atau membawa kekeliruan. Padahal, kalau difikirkan logiknya, ianya sesuatu yang amat baik. Sangat baik, teramat baik.

Tapi aku mengelak untuk berbicara tentangnya dengan lebih serius. Dengan lebih mendalam. Hanya tersengih-sengih keseorangan di bangku meja menikmati cucur pisang panas buatan makcik aku yang datang dari Johor Baharu.






Ianya sekarang umpama lagu, boleh dikatakan umpama judi.

Call, fold, raise, check.

Aku umpama memegang pair A's dalam tangan. Tapi pada table, ada kad yang mungkin lebih baik dari aku - kombinasi 5 kad Royale.




Aku cuba untuk Call.

Selamat pagi, diharap janganlah memikirkan apa yang hendak dimaksudkan.

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...