Ahad, Oktober 24, 2010

Lecturer suka tengok benda lucah dan aku adalah pelajar dia. Hurm.

Mid-life crisis.

Ini adalah konsep yang diwujudkan merujuk kepada individu yang berada di pertengahan umur. Maksud pertengahan umur ini, mungkin sekitar 30-an, 40-an. Lelaki ada karektor tersendiri, dan perempuan juga bila gejala (adakah ini termasuk dalam gejala?) ini berlaku.

Antara manusia yang paling rapat dan dapat aku lihat 'mid-life crisis' ni, adalah bapa aku sendiri.


Beijing 2010 [38]

Semakin hari kita akan menjadi tua, sebab kita bukan Benjamin Button: Tua ke muda. Dilahirkan tua, dan mati dalam keadaan muda.

Kalau lelaki, paling ternyata adalah sifat untuk menjadi muda dan berdamping dengan orang muda.

Ya. Itu yang dapat aku lihat.

Lecturer aku pun sebegitu.



Pelik. Anak dah dua, ada isteri dirumah tapi asyik keluar minum dengan pelajar. Bukan je lelaki yang dibawa, perempuan muda pun ada sekali. Kadang-kadang aku dapat lihat lecturer aku lincah nak mengayat perempuan di tepi jalan. Cuma aku belum lagi dapat lihat lecturer aku cium sesiapa.

Mungkin, dia masih hendak bertindak profesional. Lecturer dan student.

Hurm. Kenapalah aku jadi pelajar dia...

Baru tadi, ada brader bagitahu satu perkara yang membuatkan aku gelak;

"우리 교수님이...야동 자주 봐, 야동 진짜 많아!".

(Sila translate sendiri)




PS: Aku bosan kena jaga orang mabuk, usung orang mabuk dan dikelilingi orang mabuk. Aku benci bau arak dan kena ditanya keesokan pagi, apa yang berlaku semalam, sebab aku tak mabuk. 

Kebosanan mencipta kelainan.

5 ulasan:

nur berkata...

ada jugak ye lecturer begitu..
ALL IN ONE

nil berkata...

bkn biasa waktu mid-life org bina kerjaya ke? crisis. ye la kot. x perasan pulak.

Nadia berkata...

ako slalu dgr org ckp "life begin at 40" bagi kaum adam....

DandelinoiD berkata...

nil: tengok orang kot, pengasas fb bina kerjaya ketika muda. macam mana tu?

nadia: hidup aku bermula setiap pagi...

nil berkata...

pengasas fb tu dh langgar perkembangan psikologi dia sendiri. haha.
aku syak dia akan mati awal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...