Isnin, Jun 07, 2010

Pergaduhan blogger-blogger?

Aku ingat dunia blogger ni aman dow!


Rilek-rilek, santai-santai, tenang-tenang.
Menulis sambil minum kopi mocha, tekan button PUBLISH, buka email Google.
Andaikata ada orang komen, balas ikut kemampuan menekan punat COMMENT.

Tadi, aku baca blog Joegrimjow (mamat ini banyak reveal blog-blog yang membuat aku berfikir ramai orang sedang mengejar duit tidak kira apa saja cara). Kisah orang menyampah dengan blogger yang kira tip-top (entah, aku pun tak kenal, tapi dia claim dia feymes)





Jadi aku menyimpulkan, kalau nak menulis suatu perkara dengan tenang, jangan jadi orang popular dan jangan menanam niat hendak mengejar ranking bila suatu entri di-post.

Apa kata, kita wujudkan sifat rendah diri?
Bukankah hidup ini terlalu pendek untuk mengejar ketenangan?

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

Kalam Hitam berkata...

kecoh lah diorang ni.

semua nak lebih-lebih. tak puas-puas lagi bergaduh kat dunia betul, blog pun nak dibantainya.

layan SNSD lagi bagus!

heh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...