Sabtu, Mei 08, 2010

Bicara, kata-kata tersirat-sirat.

Tak rasa ke aku semakin kerap menulis entri-entri sampah.
Percayalah, kalau baca sampai habis pun, kau tak faham juga apa aku hendak sampaikan.
Dulunya, presiden PPMK kata, "Kau terlalu gerak ke dalam isi hati kau,".




Sebenarnya, baru-baru ini aku macam hilang tanpa arah. Semacam baru terjadi tapi baru terngadah. Aku menulis benda yang siratnya terlalu sukar untuk siapa faham. Seperti jiwa bernanah disebabkan putusnya cinta aku gantikan dengan kisah budak kecil menangis apabila lolipop dirampas gangster tadika.

Itu hanyalah contoh.

Bila aku buat ini, tak kena.
Bila aku cuba berkata, kadangkala melampaui batasannya.

Aku percaya, kadangkala diam dan masa adalah ubatnya.
Aku diam. Berkata bila perlu.
Dan banyak menenung kalendar walaupun tahu tiada tanda bila aku akan mati.

Aku cuba menelefon, akhirnya terjawab.



"Selamat hari ibu,"



Ramai takut kalau lelaki mempunyai emosi yang tidak stabil. Aku masih rasakan aku perlu berkata tentang saki-baki kehidupan. Esok, lusa, atau masa depan belum tentu ada matahari akan bersinar.

PS: Perkataan yang selalu diulang, "Pulang-lah, Pulang-lah,"

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...