Selasa, Mei 18, 2010

Alasan takut bermotor, sebab tayar motor ada DUA.

Oit, Hanif Fazli. Aku dedikasikan entri ini kepada kau, yang pernah baca blog aku. Entah lagi ke tidak, kau masih membacanya.

Aku suka menaiki motorsikal sebab ada perasaan 'thrill'. Ya, sebab motorsikal jua aku mampu menyanyi lagi, 'Thriller' oleh M.J. Naik motorsikal ni, perasaan untuk berjaga-jaga lebih tinggi. Sebab motorsikal adalah kecil (kalau motorsikal itu kecil-la), dan mudah disalah anggap oleh pengguna jalanraya lain yang mereka adalah objek yang boleh dilanggar.

Aku dilarang membawa motorsikal kalau hendak ke bandar, atas sebab keselamatan. Tapi aku langgar juga larangan itu atas sebab ingin merasai perasaan 'thrill'.

GT5

Main game kereta sebab nak rasa bawa Lamborghini Gallardo dan langgar pokok besar.





Walauapa-apa pun, aku masih ingin memiliki kereta sendiri untuk kemudahan diri sendiri.

Kenapa penunggang motorsikal yang baik, tapi menampalkan stiker yang bukan-bukan dikatakan 'mat rempit'?







Aku bosan dengan filem melayu yang suka menjadikan isu mat motor, mat kereta, mat dadah dan mat-mat lain sebagai kupasan tema.

Kau tahu, ada filem berjaya kerana cerita pasal setin Coke-Cola?

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...