Jumaat, Februari 26, 2010

Manusia pelik, tahi minyak tahi itik.

Aku agak annoying dengan orang macam ini.

"Salam, sila datang blog saya. Ada benda best dalam blog saya!"

"Salam ziarah. Jemput-jemputlah ke blog saya yang tak seberapa."

"I dah follow blog U, follow lah blog I lak!"



Lady Gaga & Eminem

Lady Gaga memang pelik, tapi berapa banyak populariti dia dapat?



Sekarang semua sibuk nak popularkan blog masing-masing. Baru sahaja mamat/minah tu buat blog, tak sampai 2 minggu. Tengok follower dia dah 200. 120, 300. Aku dah lama buat blog. Mulanya memang bercadang nak popularkan gila hangit. Tapi aku hentikan.

Kalau isi bagus macam Melayu Minimalis, mungkin aku akan berbuat begitu. Tapi siapa yang kerapkali baca blog aku, kamu tahu bagaimana isi blog aku. Merepek dan 'nonsense'. Kekadang termasuk sikit perasaan aku. Jadi aku kurangkan saluran-saluran untuk baca blog aku. Dulu aku menjadi hit, sebab itu dapat duit dari Nuffnang agak seronok. Sekarang tak ada dah. Sebab aku nak tulis apa yang aku nak.


Kepada Cik Sarini....

Saya bukan seorang yang pro. Saya orang yang biasa sahaja dalam menulis apa saja dalam tajuk yang penuh rambang. Saya masih orang biasa.



Cara nak popularkan blog adalah bukan blogwalking (itu pendapat aku) dan hantar komen-komen supaya dikenalpasti. Aku baca blog Judiene, aku baca blog Ries Lee, aku baca blog Cik Plankton, aku baca banyak blog. Sebab aku subscribe. Aku baca sebab bosan.

Terima kasih kepada follower yang menekan butang FOLLOW. Dan juga pemberi komen tetap. Aku baca blog korang melalui Google Reader, sebab itu aku macam invisible je dalam internet. Ok, kan tanpa beri komen?

Cuba korang suruh Google masukkan aplikasi yang memudahkan untuk memberi komen melalui Google Reader.



Kebosanan mencipta kelainan.

4 ulasan:

zayani zidane berkata...

saye pun same jugak..mule2 nk sume orang bace blog kite..sebab excited orang buat blog,kitepun nak jugak..tapi last2 rase seronok sebab blog tu kite buat utk diri sendiri..lagi puas..dun care orang nk bace ke x..haha

daLYaLaMHa berkata...

adib, aku suke baca blog ko.tak kesah cite pape pon.
yg tu je:) hehe

jijie berkata...

hehe...
macam ternampak nama plankton disitu..hihi...

Ries Lee berkata...

kau bace jugak blog aku yang entahhapehape tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...