Rabu, Disember 23, 2009

MP3 pertama: iPod Shuffle.

Pada awalan, ramai mengatakan:

"Apesal kau beli iPod? Susah nak transfer lagu, kena convert file, bla, bla...kena ada iTunes, bla, bla"


Harga iPod ketika itu memang tak kompetitif kalau nak dibanding dengan ruang simpanan cakera keras (storage disk). Ketika itu baik pakai MP3 lain: Creative, iRiver, bla, bla, bla..

Saiz lagi besar, murah dan tak payah nak convert lagu ke dalam bentuk MP3 atau MP4.

Aku akui pada awalannya memang payah nak guna iPod. Sebab orang sekeliling aku pakai benda yang lebih senang nak pakai. Tapi aku berdegil juga hendak memiliki iPod ketika itu. Lantaklah apa orang kata.

Tapi sekarang dah ramai memiliki iPod lebih canggih dari aku punya: Orang-orang yang pernah kata iPod ini memang payah nak pakai. Orang-orang ini juga dah banyak kali bertukar MP3. Masalah rosak atau apa lagi entah. iPod Shuffle aku masih berfungsi sampai sekarang, masih digunapakai untuk aktiviti harian. Ke kelas, ketika hendak tidur, berjalan jauh, naik flight, pergi merantau, joging bersama-sama.

Memang benar orang kata, alah membeli menang memakai.






Sekarang dah ramai ada iPod Touch 3rd generation, aku tak mahu, sebab aku ada yang 1st generation. 1 lebih baik dari 3 bukan?

PS: iPod Touch aku berjaya membantu aku menyelesaikan soalan Heat Transfer dan kalkulus aku. Lain kali jangan lupa bawa kalkulator saintifik bila hendak masuk bilik peperiksaan, ok!

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...