Rabu, November 25, 2009

[Bosan Lampau 07] Inilah Kehidupan Bosan Lampau.

Zaman urbanasasi serba moden, konon-kononlah. Setiap orang ada alat nak hilangkan bosan.

Paling cikai, telefon bimbit. Main cantum-cantum jadi ular panjang. Main sudoku.

Up sikit, iPhone & Blackberry. Up up sikit, PSP. Banyak untuk disenaraikan.


A Day In The Life from Harry Nesbitt on Vimeo.


Apa yang aku ada adalah sejenis komputer riba yang boleh dibawa ke mana-mana, tapi belum cuba untuk di bawa ke tandas ketika membuang air besar. Cari nahaslah, andaikata terpalit pada tahi buangan sendiri.

Aku pernah melalui pengalaman macam watak animasi dalam video itu.

Bangun, komputer. Tidur. Lipat baju. Makan. Komputer. Komputer. Komputer. Main gitar.

Tapi ikut situasi sekarang, abaikan part main gitar itu. Aku dah lama tak praktis nak main. Aku masih menyimpan harapan untuk bermain lagu 'More Than Word' sehingga habis.


Dan, ketika aku mengalami kehidupan sebegitu (komputer, komputer, komputer), akhirnya terciptalah blog yang sedang dibaca ini, "Kebosanan Mencipta Kelainan".

PS: Aku sekarang lebih sihat, hidup tanpa internet.

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...