Selasa, November 17, 2009

Bantal Busuk

Aku masih tak faham kenapa orang memangggil bantal busuk, sedangkan bau pun agak wangi.

Tapi, aku faham kenapa sekarang kenapa orang memanggil bantal busuk. Sebabnya bila kau tidur meniarap, air liur ketika tidur terkeluar secara tak sengaja. Hasilnya, bila bangun tidur ada tompokan-tompokan yang unik sekali wujud. Kelamaan-lamaan akan menjadi lebih terang. Akibat pengoksidaan cecair air liur. Lama-lama semakin coklat.

Lepas itu, berbangga. "Woi, aku jumpa satu pulau kecil,". Dah jadi macam pelayar lama-lama. Jumpa dan lukis peta.

Binatang 01
Aku ada sebab kenapa aku tak suka teddy bear atas katil aku.


Sebabkan membeli bantal untuk bertukar-tukar setiap malam adalah perkara yang rumit, si pembuat peta tadi mengambil keputusan hanya menukar sarung bantal. Lepas menukar sarung bantal, si pembuat peta cium semula bantal tersebut.

"Wangi gak bantal ni," lepas itu berterusan memakai bantal tersebut hingga ke malam seterusnya.

Malam pada hari yang lain pula...

Sekali lagi peristiwa penjelajahan berlaku yang mengakibatkan penemuan pulau terbaru. Pemetaan pun akan dilakukan sejurus selepas itu. Keesokan paginya, disebabkan malas hendak menukar sarung bantal (walaupun tidak sesukar menukar seluar dalam), dia membiarkan sahaja bantal tersebut.

Esok malamnya, berlaku lagi dan lagi. Akhirnya bantal itu memang mengeluarkan bau yang kurang enak. Bila nak masuk tidur, memang tabiat manusia suka cium benda yang tahu busuk (macam cium stoking selepas dipakai), dia cium bantal. Selepas itu, membuat reaksi muka yang kurang selesa.

"Ala, bantal nak tidur je pun," Maka, ditepuk bantal itu berulang kali. Dengan harapan bahawa bau itu akan hilang dan bantal itu akan menjadi lebih empuk lagi.

Letaklah kepala dia di atas bantal. Sambil nak tidur menghitung hari, "Bilalah nak tukar bantal ni,"

Fikir-fikir. Dah genap hampir 4 tahun bantal ini menjadi teman tidur. Sebab itu disebut bantal busuk. Busuk-busuk pun, kita sayang. Kita tepuk-tepuk tiap malam.

Kenapa aku tak suka ada patung yang kiut-kiut atas katil aku? Sebab aku takut nanti patung itu hidup dan cekik aku sampai mati. Pernah tengok cerita Chucky?


Kebosanan mencipta kelainan.

8 ulasan:

huda berkata...

mcm F pnyee

igotridoftwisteddiary berkata...

tp chucky tak kiut.

Tanpa Nama berkata...

demit..
-ulsanian-

jumari jipan berkata...

aku ingat penah gaduh ngn kakak aku psl benda tuu.. . idjit! !.

Judiene berkata...

wei
aku pn ade bantal busuk r
tp aku xtukar sarung die sbb aku ske bau aku
u shud try
mwahahahahaha!

DandelinoiD berkata...

huda: memang F punya pun..huhu

syahme: haha..kirim salam pada SELAMAT erk.

ulsanian: kau punya kan? sorry publish tanpa permit.

judiene: i will try!!!

jumari: kau rembat kakak kau punye?

Tanpa Nama berkata...

ni nk kene saman ni... fasillo sepam..

-ulsanian-

jumari jipan berkata...

ha ha ha. bai, aku bukan gaduh psl nk rembat kakak aku pnye. tp.. sbb bau die yg mcm **** tu yg buat gaduh tuu ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...