Sabtu, Julai 04, 2009

Aku patut mohon kerja jadi Geniuses.

Kalau kamu tak tahu apa itu Geniuses, pergi Google sendiri. Ini dia maksudnya: Geniuses (perhatian: Hanya untuk orang yang malas meng-Google sahaja boleh klik).

Aku tak tahu kenapa, orang sekeliling aku, kalau beli satu produk Apple sahaja pasti akan kemukakan soalan-soalan berkenaan produk yang mereka beli. Disebabkan aku tak suka dianggap bongkak, aku jawab juga. Soalan sama, dijawab berkali-kali, aku dah dikira mahir juga, bukan?

Sama seperti kes pramaguri lawa dalam kabin kapal terbang. Walaupun papan tanda "INI ADALAH TANDAS" besar gampang terpampang di ruang atas kabin pun, masih ada orang tanya, "Mana nak cari tandas, erk?". Aku sudi bagi $10 kalau kamu berani sepak lutut dia.

Ianya juga berlaku kepada aku, cuma aku menjawab soalan tanpa dibayar.

"Eh, macam mana nak download Application?"
"Macam mana nak masuk App ke dalam iPod Touch?"
"Tak boleh erk, transfer App dari iPod ke iPod?"

Aku faham, ramai begitu excited bila dapat memiliki gadget canggih seperti iPod Touch sehingga lupa manual yang diberi dalam kotak itu. Lagi satu Apple tak letak semua maklumat dalam kertas itu, sebab prinsip mereka nak selamatkan dunia, kurangkan kertas.

Untuk orang macam diatas, kamu perlu lawati Apple.com/support.

Lepas itu, nak tanya aku juga. Cuba tuliskan email kepada aku: dandelinoid [at] gmail.com.
Buat dalam bentuk point.

Nak tanya aku juga seperti aku dikaunter membeli-belah, kamu kena tunggu aku kerja jadi Geniuses yang bekerja di Genius Bar. Ketika itu, aku sudi untuk jawab soalan kamu apa sahaja tentang produk Apple.

PS: Korang akan abaikan entri ini juga, dan bertanya bila aku sibuk main game.

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...