Ahad, Julai 20, 2008

Apabila Aku Menyendiri...

Tik...tik...tik...
"Owh, hujan lagi." rungutku. Inilah kata-kata yang terpancul melihat pagi ahad disulami bunyi hujan yang jatuh menderu perlahan. Semalaman aku tidak tidur, bukannya buat apa, hanya membaca senario politik negara dari pelbagai sudut. Sumbernya bukan hanya surat khabar tapi blog-blog yang bersepah. Menarik, itu pandangan aku setakat ini. Pernah aku mendengar orang tuaku berbicara soal demokratik di majlis keramaian. Biasalah adat orang muda yang kurang umurnya. Kalau disampuk dengan idea kita dikatakan kurang ajar. Baik diam seribu bahasa sambil memasang telinga.

Eh, kenapa aku nak cerita pasal ini pula? Bukan-bukan...

Cuma aku mahu katakan, apabila aku banyak menghabiskan masa sendirian, aku banyak berfikir dan mahu melontarkan idea. Sebab itu cuti tiba, masa aku bersendirian sentiasa ada dan menjadi mangkin untuk aku menaip segala isinya...

Oleh itu, jangan ditanya kenapa aku begitu aktif sekarang...

p/s: Drama CSI mengajar rakyat Malaysia satu benda yang penting...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...