Sabtu, Oktober 20, 2007

Topik Minggu Ini: Sihom Dan Minat

"Huh...sejuk," itulah ungkapan yang keluar dari mulut saya ketika saya bangun pagi. Hari ini saya bangun dengan keadaan yang segar, mungkin saya bermain bola semalam selama 2 jam. Bila sudah bangun maka bermulalah persediaan untuk 'sihom'. Pengunjung blog saya dari korea pasti sudah mengerti makna 'sihom', untuk pengunjung lain 'sihom' kalau dialihbahasakan kedalam bahasa melayu di sebut 'ujian' ataupun 'peperiksaan'. Dan kalau bahasa inggeris dikenali sebagai 'exam', kalau dalam arab, saya dah lupa...nak tahu tanyalah Kamil Halim tak pun Mat Taaq kita.



Ini adalah buku yang perlu saya tatap untuk minggu ini. Rasanya banyak tak? Bagi saya untuk semester ini kuantitinya sikit berbanding semester lepas. Semester ini saya banyak melakukan 'hands-on', maka kuranglah kertas ujian yang perlu saya tatap. Tapi kali ini ada cabaran saya perlu tangani...

Saya orang yang jenis minat pelbagai sukan. Macam bola, rugby, formula 1, badminton...bla...bla, tapi menolak sukan lisut (baseball) dan golf. Walaupun sukan golf boleh mendatangkan duit yang lumayan, saya masih tak suka. Sebab ini sukan untuk orang korporat, sukan untuk orang yang malas. Sesiapa boleh main golf tak kisah dia menghidapi kencing manis sekali pun.

Okay...minggu ini ada perlawanan paling penting; final Piala Dunia Rugby, perlumbaan Formula 1 peringkat akhir; pertembungan 3 penjuru...juara 2 kali, Fernando Alonso, wakil dari Ferrari dan pendatang baru Lewis Hamilton. Saya berharap Piala Dunia Rugby, Afrika Selatan (nama lain Springbooks) bakal memenangi..dan Lewis Hamilton menang musim ini. Bukan apa, saya tak suka corak permainan England yang mengharapkan gaya permainan seperti 'american football', corak permainan dari seorang 'kickers'.

Dan...kelab bolasepak dari umur saya 9 tahun, Manchester United..kena tengok juga.
Susah kan orang banyak minat macam saya!

Yang penting sekarang apa yang kena belajar dan perlu dibuat sekarang. Itulah nilai saya dapat dari filem "Peaceful Warrior"

"Who are you?"...
"This moment..."...



P/S: Gambar yang telah diedit oleh Action Kamen@ Faiz Hasim, dan kredit untuk Jihad pasal gambar ini...

1 ulasan:

aizawa berkata...

kirim salam kat jihad. nama macam penah dengar. ahaha.

selamat maju jaya untuk sihom anda.

yosh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...